これか - Easy but very fast 2D game support through dedicated libraries (DirectX, SDL, ...) - Easy and high quality 3D support based on OGRE
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>>22>>24 SDLを直に触るのではなく、PureBasicのコマンドで扱えるんだよ。 SDL1.3になっても、そのままか若干の変更で使えるはず。 【参考】 マニュアル「Sprite & Screen」の項目より http://www.purebasic.com/documentation/sprite/index.html ・原文 Windows: DirectX 9 is used for sprite handling which allows your programs to use hardware acceleration if available. Three additional Subsystems are also available, depending of the needs: "OpenGL", "DirectX7" and "NT4" Linux: SDL (Simple Directmedia Layer) is used to manage the sprites. This allows your programs to use hardware acceleration if available. An additional "OpenGL" Subsystem is also available, which use OpenGL as backend for all sprite and sprite3D functions. MacOS X: OpenGL is used to manage the sprites which allows to use hardware acceleration. ・和訳 Windows: スプライト処理にDirectX9を用い、可能な場合にはハードウェアアクセラレーションを利用できます。 さらに、必要に応じてOpenGL、DirectX7、NT4の3つのサブシステムも使用可能です。 Linux: スプライト処理にSDL(Simple Directmedia Layer)を用います。そのため、場合によってハードウェアアクセラレーションが利用できます。 追加でOpenGLのサブシステムを使用することもでき、この場合、OpenGLはスプライトとスプライト3Dの全機能のバックエンドとして働きます。 MacOS X: スプライト処理にOpenGLを用い、ハードウェアアクセラレーションが利用可能です。
If OpenConsole() PrintN("1. Official PureBasic Home") PrintN("2. Official PureBasic Forums") PrintN("3. PureArea.net") PrintN("") PrintN("Enter a number from 1 To 3 and press Return: ") Destination.s = Input() Select Destination Case "1" RunProgram("http://www.purebasic.com") Case "2" RunProgram("http://forums.purebasic.com") Case "3" RunProgram("http://www.purearea.net") EndSelect EndIf
PureBasic 4.60 beta 4 ttp://www.purebasic.fr/english/viewtopic.php?f=14&t=47280 changes: Incompatible changes to beta 3: - removed #PB_Canvas_GrabMouse flag (this is now always done on Windows/Linux) Other changes: - added #PB_Canvas_Clip to Get/SetGadgetAttribute to manually set/remove clipping in CanvasGadget - added diagonal arrow cursors to CanvasGadget (Windows Only) - added #PB_Canvas_CustomCursor attribute to CanvasGadget to set a custom cursor handle - added #PB_EventType_LeftClick, #PB_EventType_LeftDoubleClick etc to CanvasGadget - added #PB_EventType_Input for CanvasGadget and #PB_Canvas_Input attribute for text input - added DoubleClickTime() function to misc library - added OpenGL renderer to the OGRE library on Windows, when using the OpenGL subsystem. That means than you can have exactly the same version on the 3 OSes, and also use GLSL as common script plateform (for compositor for example) - added GetScriptTexture() and TextureOutput()