Future Spa VP91x v1.0 Author(s): jpsalas ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-277-1300943517.jpg Pachinko Birds 2011 WS ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-519-1300938318.jpg VP9 Grand Prix ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-14385-1300931131.jpg Jupiter (VP) ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-24049-1300931282.jpg
15 :
Future Spa好き。似たような広い盤面のだとEmbryonも好きだったな。
16 :
JPさんはVP9用テーブルをVP91x用にリメイクするらしい。
17 :
スレチ気味だけど・・・ 「Williams Pinball Classics」と「Pinball Hall of Fame: The Williams Collection」 って別物なのかな? Crave と System3の関係がよくわからん・・・ 相変わらずPSP版にはMMは無いようです。 ttp://www.system3.com/index.jsp?i=986&s=1111 xbox360版がリージョンフリーだと需要あるかな?
18 :
その記事読むとUS版を改良したDL専用ソフトみたいね
19 :
>>14 Pachinko Birdsがまんま過ぎてワロタwしかも西陣の白いカゴメの枠ってどんだけ年代物だよw 100発打ってどれだけ玉を増やすか、手打ちパRも打ち玉制限すれば立派なバガテルになるのね まぁいつぞやかのスマートボールと比べればちゃんと遊べた、そのへんは流石Bob5453謹製といったところか 時々弾が出なくなる事とワイドスクリーン版(通常版は今のところVP8にしかない)である事が残念だったけど それ以外はまずまずの出来だったかな 今更ながらファミコンで出てたパチ夫くんシリーズって実はすげーマニアックだったんじゃね?と思ったりしてw >>16 フィールドのアートデザインを全て活かせるように、ランプレーンを全て半透明のものに作り変えるんだね ただ、Back To the FutureでもそうだったけどCirqus Voltaireでも今までは出なかったノイズが出てしまったり・・・ 実はこれの直し方は簡単で、Backdropのx scaleとy scaleの両方を0,01ずつ減らして調整していけば直るよ Back To the Futureなんかも前スレに挙がってたような低い視点にしなくてもOK!困ってた人は一度やってみて
20 :
FSばっかだな。。。 Motor Show FS ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-1483-1301059189.png Nascar FS ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-1483-1301059778.png Hoops FS ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-1483-1301067785.png The Simpsons (Data East) FS ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-1483-1301068355.png
Tales of the Arabian Nights VP91x 3.1 Update 3.1 27 March 2011 - New playfield and apron by Grizz - New lights and GI to fit the new playfield. - Some adjustments to the flippers and slope. - New alpha ramps. ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-277-1301202711.jpg
28 :
TOTANの最新アップデート来たか!お気に入りの台だけに嬉しいなぁ 初心者・上級者を問わず誰にでもオススメできる、デジピンが到達した1つの極致と言ってもいい よく動くギミック等あいかわらずオモロイ、立体の多重レーンが半透明になった事で見た目にも更に際立つな あとGottliebのSinbad(別名Eye Of The Tiger)もマニア受けの良い一品でなかなか楽しいよ (できればLow Res版のテクスチャも欲しいのだが・・・)
World Cup Soccer 94のVP91版4:3バージョンが遂にキター! ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-37412-1301277968.jpg これでJohn Popadiuk4部作 (World Cup Soccer 94、Theatre of Magic、Tales of the Arabian Nights、Cirqus Voltaire)が VP9に全て揃ったな!! ただ、ちと重い・・・そのまんまとはいえ、FS Desktopという妙な言い回しをしてるし(一体どっちなんだよw) 他の人も作ってた最R、次のアップデートまで待ってみるのもいいかもしんない(ぜひLow Resでお願いします)
33 :
The Party Zone VP91x 1.2 Update 1.2 28 March 2011 - Updated for VP912 with new alpha ramps - Added new flippers and changed some settings. - Added new bumpers - Fixed the left ramp Elvira and the Party Monsters VP91x 1.1 Update 1.1 28 March 2011 - Updated for VP912 with new alpha ramps - Added new flippers and changed some settings.
34 :
>>33 昨日に引き続いてのアップデートだね、あいかわらずJPさんは仕事が早いなあ・・・ World Cup Soccer 94・・・4:3が良かったのに何故WSに差し替えたし・・・ 確認してはいないが、念の為に変更前のBackdrop設定挙げとく(ひょっとしたら初めからWSだったのかもしれんが) inclinaison: 43 field of view: 30 layback: -10 xy rotation: 0 x scale: 0 y scale: 1 x offset: 0 y offset: 1
35 :
>>34 World Cup Soccer 94を4:3で遊ぶならBackdropはこんな感じかな inclinaison: 50 field of view: 32 layback: 0 xy rotation: 360 x scale: 0.88 y scale: 1.04 x offset: 0 y offset: 20 もっと視角を低くしてJP風にしようと思ったんだけど、トップレーンのライトがバンパーで隠れてしまうので 当たり障りの無いあたりでこんな感じになった(実際はJPの台の視角もこの程度だったけど) x scaleとy scaleは同じWSだったThe Machine Bride of Pinbotのサポートページでunclewillyのコメントを 参考にしたけど、当然違う人の違う台なので、そのまま代用するとノイズが出まくって調節が大変だった ノイズが出なくなるまで数値を下げたら、後はバックグラスの接続部分である台の頂上部をy offsetを調節して完成 あと、マシンのグラフィックメモリーが低いせいで画面がまともに表示されない人は Video OptionsのMax Texture Dimensionを適切な値にチェックし直そう(初期設定のUnlimitedのままじゃ駄目)
36 :
TOTAN 更にアップデート! 3.1.2 Updated 29 March 2011 - Added the small diamonds on the ramps - changed the bumper images - added the missing border on two lights - increased the sharpness on the lamp
37 :
>>33 Party Zone、マルチ中にランプを通すと球が引っ掛かって出てこないなと思ったら VP91になったせいで現状のままだと不具合が出るみたいね
38 :
Attack from Mars VP91x 2.3 Attack & Revenge from Mars VP91x 2.3 Medieval Madness VP91x 2.3 - updated for VP91x, with alpha ramps and some settings change.
Lord of the Rings VP91x Version 2.3: - Updated for VP91x, added one alpha plastic smile.gif - Adjusted table settings - Adjusted ramps so the ball don't get stuck under. - Enhanced the Sounds. Ali VP91x Version 1.3: - Updated for VP91x with alpha transparency, new graphics and settings.
48 :
Harlem Globettroters on Tour VP91x 2.3 - Adjusted for VP91x and added alpha plastics.
49 :
Hit the Deckの時もそうだったけど、Lord of the Ringsがバリバリ動くのに 何故AliやHarlem Globettroters on Tourがクソ重くなるんだろ?処理に遅延が発生してまともにプレイ出来ん Harlem Globettroters on Tourに関しては遅延でromまで狂ってしまい、球が出てこない有様に (勿論cfgやnvram等を捨てても駄目だった) これが前バージョンのAliやHarlem Globettroters on Tourなら何の問題も無く遊べるんだが・・・ あとParagonのMODがなかなかいい感じだ
Star Trek VP91x 1.1 - Added alpha transparent plastics and changed some settings (flippers, slope). I also change the ball (which is nearly the same as the older) and added the star triggers as a bmp, so they are visible on all the computers. これも重そうだなあ・・・何故古い台なのにこうも重くなるんだろ
53 :
ボールのテクスチャとアンチエイリアス処理はオフにしてある。
54 :
Hit the Deckをようやくまともにプレイ出来るようになった、チャイム鳴りっぱなしの独特のリズム感が気持ちいいな 何の事は無い、Hardware Device Renderingのチェックを外せばいいだけだった ただ、古い台に対してこれをやらなきゃいけないのは少しショックだった、スペックの低さがよけいに身に沁みるし JPさんに限った話じゃないけど、アンティークな台に関しては特にハイレゾに仕上げる傾向があるな バリバリのデジピンとかだと重過ぎて動かない環境の人もいるから、そういった台はローレゾなんだろうけど いずれにしても、VP91x対応のアップデートはベータ版と捉えておいて良さそうだな 初めからVP91x版で作ったテーブルならともかく、そうでないテーブルは前のバージョンが消されずにおいてあるし
Microsoft Pinball Arcadeに収録されてたけどあれは30FPSくらいでカクカクしてたからね。いいよね。
60 :
とりあえずこちらもVP91x版が出た High Speed 1.0.1 4x3 VP912 Version 1.0.1 for VP912 release notes: -only added alpha-transparent image for clear plastic ramp cover. No other changes made so the version number didn't change. -this version does not work on VP versions prior to VP91x. ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-355-1287161441.png
61 :
「HighSpeed」キター! 丁度遊びたかったんだ、情報サンクス!
62 :
Cueball Wizard VP91x 1.21 Update 9 April 2011 - fixed black ball falling off the platform - Fixed ball dissapearing after the ramp lock - Fixed the bumpers going dead after extra ball - Made thicker the wall which keeps the white ball in place. - removed the 2 extra slingshots, since they are leaf switches Jokerz! VP91x 1.4 Update 1.4 - Updated for VP91x with alpha ramps and new settings and some graphic changes. http://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-277-1302366093.jpg
63 :
Jokerz! VP91x 1.4 - Updated for VP91x with alpha ramps and new settings and some graphic changes. ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-277-1302366093.jpg
Scared Stiff VP91x v1.3 Update 1.3 I decided to update only this reduced version to VP91x, since I want this table to play as fast as it can. New in this version: - Alpha ramps - New settings - New bone flippers: angle independent ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-277-1302635976.jpg
67 :
Funhouse VP91x 2.1.1 - Tried to fix the ball loop between the bumpers
68 :
Theatre of Magic VP91x v2.1 Update 2.1 - updated for VP91x, with new alpha ramps, new settings, and some graphics changes. Avro Arrow Tribute 4:3 VP912 1.0.3 - Version 1.0.3 release notes: updated to VP912 for alpha-transparency added animated plunger and PBW/Motion adapter support added JPSalas/Noah's nudge routine added ball rolling sounds replaced bumper and rubber hit sounds with ones created by pinuck for Sinbad modified table physics to play slower, more bouncier like an old style Electro-Mechanical pinball table rotated and moved the status message box to the top center of the screen ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-355-1262908550.jpg
69 :
Theatre of Magic VP91x 2.1.1 - Fixed bumpers loop and ball stuck
Scared Stiff VP91x v1.3.1 - tried to fix the ball dissapearing during multiball. - changed the flipper lanes for a smoother ball flow
73 :
Star Trek the Next Generation VP91x 1.2 - Simply updated for VP91x with alpha ramps and some adjustments in the settings as with the rest of my tables for VP91x. - I have also ressurected my chrome ball that I used 4 years ago This time as a PNG transparent ball ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-277-1302948580.jpg
74 :
Scared Stiff VP91x v1.3.2 Update 16 April - Thanks to Sheltemke for pointing out where the ball got stuck. I think this one is taken cared now
75 :
Jokerz! VP91x 1.4.5 Updated 17 April 2011 - New middle ramp - Renamed the bmp and png balls, so they are easier to choose.
76 :
Scared Stiff VP91x v1.3.3 - tried to fix the ball falling through the skull ramp. To fix that I made all the alpha ramps non collidable and I have added normal invisible ramps. Let's hope those ramps will not leave holes for the ball to fall through. - made the sw37 kicker more random - changed all the sounds to 22Khz. Scared Stiffのアップデート回数が多いな・・・
77 :
Black Knight VP91x 2.2 - Just updated for VP91x, I only added the plastic borders and changed some settings. The reason for the update was to add higher resolution graphics to the FS version. ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-277-1303240365.jpg 250cc VP91x 1.1 - Updated for VP91x with alpha plastics, new settings, fading lights ++ - Higher resolution graphics in the FS version ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-277-1303241091.jpg
78 :
Cueball Wizard VP91x 1.21 22-April-2011: just a small change in the script to use the StartGameKey name instead on the keycode 2, so the game can be started with a keypad or similar. No change in the version number. バージョン変更無しのマイナーアップデートですな
79 :
Black Knight VP91x 2.2.1 - Adjusted launch ball speed to match the strength of the real table. - Added "Ball to Ball collision" and support for Rog plunger by kruge99 ・・・なんか最近すっかりJPさんのテーブル更新情報スレになってるような気がしないでもない まあダウンロードするんだけど
The Party Zone VP91x 1.2.1 - Added the missing roll over wires ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-277-1301292689.jpg まだそれ程やりこんで確認した訳じゃないけど、マルチ中に左ランプで球が引っ掛かり易かった不具合が解消されたようね
EARTHSHAKER 4/3 ttp://www.vpforums.org/uploads/dsfiles/img-4414-1303944241.jpg JPさんのテーブルじゃないけど人気台なので一応 ちなみにBackdropを弄ってJPさん風にしてみた inclinaison: 62 field of view: 32 layback: 0 xy rotation: 360 x scale: 1.1 y scale: 1.26 x offset: 0 y offset: 62 field of viewを32で固定して視角調整するのがJPさん流 しかしこのままだとx scaleとy scaleの変更がキツ目だったので前バージョンまでの数値を参照に調整 (今回はx scaleの数値の方が大きいんだよね・・・) y offsetは50位でもいいかなと思ったけど、台の手前の角が欠けてるのが気になったので それが消えるまで数値を上げてみた
Radical!Update 1.0.1 30 April 2011 - build extra high wall around the snake lock (left side of the table) to prevent balls jumping into the plastics and getting stuck. - rebuild the wall around the center hole. - build an extra wall at the bottom of the blue ramp. - made the flipper a little bit stronger, not much. - fixed the Rog plunger subs. Now they should work better. Thanks Hernan for testing the plunger.